Ar LLMs.txt padeda SEO? Dar vienas tuščias mitas




Keletą mėnesių LLMs.txt buvo pristatomas kaip naujas SEO proveržis. Paprastas tekstinis failas, skirtas AI pokalbių robotams nukreipti į vertingiausią jūsų svetainės turinį. Iš pirmo žvilgsnio idėja atrodė viliojanti: parodyti dirbtiniam intelektui, kurie puslapiai, nuorodos ir žinutės labiausiai atspindi jūsų prekės ženklą. Tačiau ar tai veikia? Naujausi tyrimai rodo priešingai.
🔍 Kas yra LLMs.txt?
LLMs.txt – tai tekstinis failas, laikomas serveryje, panašiai kaip robots.txt. Tik vietoje to, kad nurodytų paieškos sistemoms, ką indeksuoti, jis skirtas AI modeliams. Jo esmė:
- čia yra naudingiausias mūsų turinys
- čia aprašytas mūsų prekės ženklas
- čia pateikiamos pagrindinės temos, kurias nagrinėja svetainė
Teoriškai tai turėtų padėti ChatGPT, Perplexity ar Claude generuojant atsakymus dažniau remtis jūsų svetaine. Praktikoje – taip nevyksta.
⚡Tyrimas, sudaužęs iliuzijas
Flavio Longato, „Adobe“ SEO strategas, išanalizavo 30 dienų CDN log’us 1000-čiui domenų ir patikrino, kokie robotai realiai kreipiasi į LLMs.txt. Rezultatai buvo negailestingi:
- Jokio GPTBot, Claude ar Perplexity. AI robotai failo nepaisė.
- Google viską tikrina. Desktop “crawler” sudarė 95 % visų užklausų.
- Bing? Labai silpnai. Tik 7 užklausos vienam domenui.
- OpenAI bot? Minimaliai. Vos 10 užklausų.
- SEO įrankiai „pripūtė“ statistiką. Semrush ir kiti sukūrė didžiąją dalį triukšmo.
Trumpai tariant: AI platformos nenaudoja LLMs.txt.
🕵️Ar verta dėl to jaudintis?
Atsakymas aiškus – ne. Net ir stambiausi turinio rinkodaros portalai jo nenaudoja. Nors klientai gali klausinėti, realios naudos šiandien nėra. Tikrieji AI SEO metodai slypi kitur.
💡 Pabaigai
- LLMs.txt nėra svarbus. AI jo nenaudoja.
- AI SEO egzistuoja, bet kitaip nei pristatoma hype’uose.
Iš esmės geriausias Generatyvinės paieškos optimizavimas (GEO) vis dar yra paprastas dalykas – gera SEO praktika. Kokybiškas, autoritetingas turinys išlieka karalius, jį pasirenka tiek Google, tiek AI, tiek potencialūs klientai.