HubSpot kritimas: pamoka apie teminį autoritetą




2023 m. vasarį HubSpot per mėnesį turėjo apie 24 mln. paspaudimų iš „Google“. Šiandien tas skaičius siekia tik ~4,2 mln. Viskas, dėl teminio autoriteto algoritmo pasikeitimų.
📉 Kas nutiko su HubSpot?
- Google 2024 metų atnaujinimai smarkiai nubaudė turinius, kurie nebuvo glaudžiai susiję su jų pagrindine domeno tema.
- SEO ekspertai pastebi, kad daugelis prarastų puslapių buvo tokie, kurie anksčiau kūrė srautą dėl populiarių, bet ne visai susijusių temų (pvz. citatos, „cover letters“ idėjos) – Google ėmė mažiau vertinti tokius puslapius, kurie bandė susižvejoti kiek įmanoma daugiau srauto.
- Taip pat, „Google AI Overviews“ sprendžia klausimus tiesiai paieškos rezultatuose, todėl vartotojams dažnai nebereikia spausti nuorodų, ypač jei turinys informacinis.
✅ Kokia pagrindinė pamoka?
- Reitinguotis pagal viską – tai rizikinga strategija.
- Nereikėtų švaistyti resursų turiniui, kuris nesusijęs su tavo niša.
- Būk savo šakos ekspertu – publikacijos turi būti giliai susijusios su tavo veikla.
- Naudok nišinius raktažodžius: tekstuose, antraštėse, meta aprašymuose, kataloguose.
Teminis autoritetas reiškia, kad Google apdovanoja svetaines, kurios demonstruoja gilią kompetenciją konkrečioje srityje, o ne tuos, kurie bando apimti viską.
🔍 Dar keli faktai iš SEO pasaulio
- Prestižinių SEO leidinių analizė rodo, kad HubSpot kritimas dažnai siejamas su trumpu, paviršutinišku turiniu („thin content“) bei prastos kokybės puslapiais, kurie nebeatitinka E-E-A-T gairių.
- Toks kritimas – ne išimtis. SEO pasaulyje vis dažniau kalbama, kad algoritmai dabar labiau vertina svetaines, kurios yra atspindys jų pagrindinės vertės ir kompetencijų.